10 augusti 2011

överlevnadsplan: hösten/vintern

Hösten verkar vara på g - idag är det typ... 12 grader ute? Det är helt sjukt! Så något jag har funderat över senaste tiden är att göra en överlevnadsplan inför hösten/vintern 2011.

Jag avskyr kylan, den gråa himlen, att det är konstant kallt och blött överallt och att man måste ha på sig hundra lager kläder.
Jag avskyr att man svättas ihjäl så fort man kommer in i en butik (för att man har så mycket kläder på sig) och att man måste bära runt på jackor, mössor, halsdukar osv.  
Ja, ni fattar nog. 

Min plan förra hösten var att inte bo kvar i Sverige nästa höst och istället bo i typ Kalifornien eller någon annan stans där det är varmt. 
Men som ni ser så blev det inte som jag ville.

Så - nu försöker jag "bunkra upp" med lite aktiviteter och sånt för att förhindra den typiska vinter-drepressionen (om det ens är möjligt...) 


Sedan har jag fler kategorier som jag inte hunnit fylla i än... 
Men det kommer senare.
Kom gärna med tips om ni har något på lager! 

SERIER ATT KOLLA PÅ:
  • Dexter
  • Desperate Housewives
  • Band of Brothers
  • ALIAS
  • 24
  • Walking Dead
  • Gossip Girl
  • One Tree Hill
  • Prison Break
  • Ugly Betty
BIO JAG VILL SE PÅ BIO:
  • Apollo 18 - 21a oktober
  • Breaking Dawn - 16e november
RESOR JAG VILL GÖRA:
  • Barcelona
INHANDLA:
  • Doftljus
  • Ljusslingor
  • Tjocktröjor
  • Tjocka strumpbyxor
  • Sockar
  • Halsdukar
  • Mössor
  • Vantar 
TRÄNA:
  •  Minst 4 gånger i veckan. Gärna varannan dag. 


        2 kommentarer:

        1. You go girl! Låter bra det där, men hösten är fin med färgerna åtminstone och man får använda myskläder i massvis!

          // Miffypantsssss

          SvaraRadera
        2. Ja vissa saker är ju positiva! Typ att man kan stanna inne med gott samvete!

          SvaraRadera