29 juli 2011

HERREGUD hörrni. Idag stannade mitt hjärta och idag blev jag seriöst skadad för livet, for sure. Jag har alltid hatat spindlar (som de flesta gör) och när det har vart en yttepytte liten spindel i mitt rum så har jag inte kunnat sova där - då har jag alltid lagt mig i soffan i vardagsrummet. 

Idag när jag kom hem från gymmet så tänkte jag att jag skulle städa mitt rum. När jag drog av täcket från sängen så stog det en JÄTTESTOR spindel på sängen! Jag har aldrig sett en sån stor spindel förut (förutom på tv och sånna där man kan köpa i djuraffären) och jag trodde jag skulle dö! Den var 10 cm stor (här är en bättre bild: svensk husspindel). 

Jag stod och stirrade på den i typ fem minuter och tänkte HUR FAN SKA JAG DÖDA DEN HÄR? Jag vågade  inte och tänkte att om jag närmar mig så kommer den springa mot mig eller tänk om jag missar den och så springer den och gömmer sig någonstans?! 
 Till slut plockade jag fram en stor tjock bok och kastade boken på spinden. Nu ligger den i en burk. 

4 kommentarer:

  1. Sånna där har jag också haft i mitt rum, hade en som trallade runt på gardinerna en gång, fyfan! Fast den spindeln är ingenting jämfört med en spindeln som bodde på taket i Bulgarien. Där snackar vi STOR spindel.

    sv: jasså ska han!? kommer säkert bli awesome!

    SvaraRadera
  2. Uh fyyyyyyyyyyy, vill inte ens tänka på hur stora spindlarna är i typ Afrika och sånt! USCH! Fick du någon bild på den där spindeln i Bulgarien eller? Mardrömsdagen FO SHO!

    SvaraRadera
  3. Hahahaha kan jämföras med min fobi mot hästmyggor. långa ben på insekter är det som får mig att skrika och kuta för livet. att se spindels ben ligga en bit ifrån får mig att kvälja. hahaha. fyfan!

    SvaraRadera
  4. Hahaha ja! Alltså du skulle ha sett hela grejen igår alltså! När jag dödade den så delade jag den typ i hälften och jag trodde jag skulle kräkas och svimma samtidigt, jag skakade efteråt! Usch alltså. Så. Himla. VIDRIGT!

    SvaraRadera