7 maj 2011

Pictures of Berlin, day three!










 

Dag nummer tre i Berlin spenderades med typiska historiska aktiviteter som att se rester av Berlinmuren och gå på en underjordisk tur i en bunker som användes under andra världs kriget. Det var sjukt spännande och rekommenderas verkligen till de som ska till Berlin. 
För att ta oss runt så hyrde vi cyklar vilket var så himla skönt för fötterna och dessutom gick det ju superfort att ta sig fram vilket var ett plus! Något som var lite (okej jättemycket) läskigt var att i Berlin så cyklar alla i trafiken tillsammans med bilarna och i takt med bilarna. Det var bara att bita ihop, ge sig ut på vägarna och acceptera att jag förmodligen kommer att dö. Det gick för det mesta bra, förutom vid ett tillfälle då en bil körde så nära att jag nästan kunde känna bildörren mot min hud. Där trodde jag att jag skulle bli av med benet, men icke.  



Vi stannade på en restaurang som hette "Bombay" och beställde in drinkar under deras happy hour och Sex on the beach är nog min favoritdrink, den är såå god. Vi beställde in currychicken with rice och det var så jävla gott! Vi begav oss sedan hem och gjorde oss redo för kvällen:








Vi gick till ett ställe som hette "White Trash" där Rummelsnuff skulle spela, och det ville vi ju givetvis se. White Trash visade sig vara världens bästa klubb. Nedervåningen var som en grotta/fängelse som de gjort om till en klubb, och övervåningen går knappt att beskriva. Transor som DJ liksom, hur coolt?!
Det var bara en sån himla underbart konstig och galen inredning och det var så mycket roliga och snygga människor där. Vi träffade bland annat två engelsmän som var helt galna och roliga. Rummelsnuff var asbra på scen och det var den bästa utekvällen någonsin! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar