7 mars 2011

DELIVERY - ELF COSMETICS

Gissa hur glad jag blev av att se att jag fått denna i brevlådan?!
Jag blev lite besviken på rouge/bronzing/contouring borsten då den var mycket mindre än vad jag trodde. Det står säkert på hemsidan hur stor den är men jag var väl lite klantig som inte kollade upp det. Blev ju så himla uppspelt, allt på ELF är så sjukt billigt! Detta gick på totalt 202 kronor och det tog en vecka för att få hem den.

Jag är så HIMLA nöjd och jag kommer verkligen att fortsätta beställa därifrån. Just nu målar jag naglarna med det lila nagelacket och jag hoppas att det sitter på länge, men det återstår att se. Än så länge så kan jag säga att det torkar sjukt fort vilket är bra då man måste måla 3-4 lager för att få det täckande resultat samt färgen man vill ha.

Än så länge kan jag säga att man verkligen får bra kvalite för det man betalar för. Alltså det mesta kostar ju under 20 lappen och det är inga skit-saker man får hem vilket man lätt kan tro. Jag har dock hört mycket negativt om deras ögonfranslim, mascara och eyeliner.. Man får helt enkelt testa sig fram och se själv, man förlorar ju inte direkt mycket pengar på att prova sig fram. Ett tips är att kolla reviews på youtube så kan man se vad andra tyckte om produkterna.
Blemish powder - det är i stort sett en concealer i puderform och man fick en liten borste till den! Jag rekommenderar att applicera denna över sin foundation då den är i puderform, annars borstas den liksom bort. "Heal and disguise blemishes" - enligt hemsidan ska den få bort acne också + att man kan applicera den på finnarna innan man går och lägger sig... Känns tveksamt.
Mineral booster - small shimmer. Detta är ett puder du kan antingen ha över din foundation eller på bar hy, den är dock inte täckande och är därför bättre att användas efter man har applicerat sin foundation (i alla fall om man har finnar, ärr och röda partier man vill täcka helt). "Photofinish" som de kallar det. När jag först öppnade den blev jag lite rädd för att den glittrade så mycket, men som tur var så gör den inte det när man har applicerat den.Ikväll ska borstarna rengöras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar